Případová studie Komplexní informační systém HOLAB

Nový systém přinesl výrazné zlepšení koordinace práce servisního týmu, umožnil efektivnější plánování údržby a zjednodušil komunikaci se zákazníky. Díky tomu může společnost HOLAB lépe naplňovat potřeby svých klientů a poskytovat špičkový servis s přidanou hodnotou.

80%
snížení chybovosti skrz jednotný systém
65%
ušetření času při zpracování zakázky
100%
přehled od zákazníků po kompletní protokoly
60%
ušetřených nákladů na tisk dokumentů

„Z pozice zakladatele firmy jsem si nikdy nedokázal představit, jak postupně pokročí digitalizace všech úkonů souvisejících se servisní a kalibrační činností. Na začátku celého procesu jsme chtěli modernizovat náš systém zpracovávání dat prostřednictvím aplikací z kancelářského balíku MS. Firma SIMPLO nás přivedla na myšlenku celý proces přenést do online prostoru. Paralelně s tím se vyřešila i bolest dosavadního systému, že jsme byli víceméně závislí na počítačích s Windows. Nejenomže jsme získali multiplatformitu, ale současně s příchodem chytrých telefonů a responzivitě programů, mohou dnes servisní i kalibrační technici prakticky všechny úkonu řešit na mobilu. Celý proces se tak zjednodušil a zefetvnil."

Jaroslav Hlaváček
jednatel společnosti

O klientovi

Společnost HOLAB se od roku 1995 specializuje na poskytování kompletního záručního i pozáručního servisu zařízení pro zkušební systémy od společností Vötsch/Weiss Technik, zařízení pro simulaci povětrnostních podmínek od firmy Atlas Material Testing Technology a dalších. Jejich servisní tým působí po celé České a Slovenské republice.

Filozofií společnosti je poskytovat komplexní služby zahrnující instalaci zařízení, školení, odborné konzultace a dlouhodobou údržbu dodaných produktů. Mezi zákazníky HOLABu patří renomované společnosti jako Bosch, Continental, Škoda Auto a Volkswagen.

Seznámení s problémem

Zákazník se potýkal s problémem, kdy neměl centralizované údaje o klientech a servisních úkonech. Informace o zařízeních, servisních zásazích a zákaznické historii byly v několika Excelových dokumentech na sdíleném disku, což komplikovalo efektivní správu dat.

V praxi to znamenalo, že si pracovníci navzájem přepisovali dokumenty, vznikala velká chybovost a neefektivně se trávil čas administrativou.

Naše řešení

Výše uvedené problémy by šly řešit zavedením jakéhokoliv CRM. Ale tím, že zákazník je povinen dodržovat určité normy a jeho procesy, a výstupy není možné jednoduše do běžně dostupných CRM implementovat, rozhodli jsme se vytvořit na míru komplexní informační systém.

Pro zákazníka jsme tedy vyvinuli moderní webovou aplikaci, která byla navržena přesně na míru jeho požadavkům. Volba vlastního vývoje se časem ukázala být jako správná, protože se postupem času se aplikace dále rozšířila o nové funkce, díky kterým nyní pokrývá celý životní cyklus zakázky:

  • Vytvoření a správa cenových nabídek
  • Plánování zakázek
  • Zadávání požadavků na servis
  • Zpracování výkazů a kalibračních protokolů
  • Detailní reporting

Kromě informačního systému jsme navíc vytvořili progresivní webovou aplikaci (PWA), která je optimalizovaná pro mobilní zařízení. Tato aplikace umožňuje technikům pracovat i v místech bez přístupu k internetu, čímž výrazně zvyšuje jejich flexibilitu při práci v terénu. Synchronizace dat probíhá automaticky při opětovném připojení k síti, což zajišťuje plynulost a aktuálnost informací.

Krátce o nás

Jsme české vývojářské studio zaměřené na tvorbu e-shopů, webů a firemních systémů. Pomáháme firmám automatizovat procesy, propojovat data a zefektivňovat každodenní provoz. Naše řešení stavíme s důrazem na spolehlivost, jednoduchost a dlouhodobou udržitelnost.

Pojďme spolu napsat váš příběh

Pokud stejně jako my preferujete osobní kontakt, potkejme se nad šálkem dobré kávy.